O czym należy pamiętać, planując przeprowadzkę firmy?

O czym należy pamiętać, planując przeprowadzkę firmy?

Konieczność znalezienia większego biura dla dynamicznie rozwijającej się firmy, przeprowadzka do mniejszego obiektu w przypadku przejścia większości pracowników na pracę zdalną albo przenosiny do atrakcyjniejszej lokalizacji – przyczyn przeprowadzki całej firmy może być sporo. Jak zrealizować całą operację, by pod nowym adresem rozpakowanie mogło przebiec sprawnie? O czym warto pamiętać, by nie obawiać się strat?

Formalności, jakie należy załatwić w czasie przeprowadzki firmy

Zgodnie z przepisami przedsiębiorca ma 7 dni na zgłoszenie zmiany adresu firmy w rejestrze KRS. Nie musisz dodatkowo składać deklaracji w urzędzie skarbowym i innych instytucjach – pobiorą one dane z rejestru. Dodatkowo należy zaktualizować informacje przeznaczone dla klientów i partnerów biznesowych, czyli dodać nowy adres na stronie WWW, wizytówce Google oraz w mediach społecznościowych, jeśli takowe firma prowadzi. Dobrą praktyką jest informowanie o zmianie adresu poprzez dodanie jednego zdania do stopki w każdym mailu – w ten sposób na pewno nikomu nie umknie tak ważna informacja. O czym jeszcze warto pamiętać?

Jak przygotować się do przeprowadzki firmy?

Aby operację przeprowadzić w miarę możliwości jak najsprawniej, warto się do niej porządnie przygotować i zaplanować każdy etap. W pierwszej kolejności wykonaj inwentaryzację dotychczasowej siedziby firmy, spisując przy tym ewidencję przedmiotów do przeniesienia pod nowy adres. Może się okazać, że wiele rzeczy nadaje się do wyrzucenia, a to pozwoli zaoszczędzić sporo czasu na transportowanie zbędnych urządzeń czy mebli. Jak zatem podejść do pakowania i transportowania, by jak najszybciej móc rozpocząć pracę w nowym miejscu?

       

Przeprowadzka firmy z pomocą profesjonalistów

Najlepiej skorzystać z profesjonalnej pomocy – dużym samochodem dostawczym przewieziemy wszystkie rzeczy z Twojego biura, wykonując tylko jeden kurs między punktem A, a punktem B. Kluczowe jest odpowiednie zabezpieczenie sprzętu biurowego, dokumentów zawierających wrażliwe dane, a także mebli. Do tego przyda się folia bąbelkowa, taśma pakowa, folia stretch oraz całe mnóstwo kartonów. Dobrym pomysłem będzie oznaczenie pudeł etykietami, które poinformują np. do jakiego działu należy dostarczyć zawartość, co znajduje się w środku itp. Jeśli obawiasz się, że zbyt czytelne opisanie kartonu z aktami osobowymi może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa danych osobowych, postaw na puste etykiety z różnymi kolorami, a ich legendę zachowaj tylko dla siebie. Jako specjaliści od przeprowadzek możemy Ci zagwarantować, że szybko, sprawnie, a do tego bezpiecznie spakujemy do dużego auta dobytek Twojej firmy, a następnie rozpakujemy ładunek na miejscu, dbając o to, by każdy karton trafił do odpowiedniego pomieszczenia.

Planujesz przenieść biuro z centrum Poznania na Grunwald, Górczyn albo Winogrady? A może przenosisz działalność do innego miasta, np. Warszawy lub Krakowa? Przeprowadzki firm to nasza specjalność – skorzystaj zpomocy, by jak najszybciej móc kontynuować pracę w nowym miejscu. Zapraszamy!